Schoolprojecten

Op school kreeg ik er eigenlijk voor het eerst mee te maken, projecten. In het begin waren het eigenlijk nog vrij kleine projecten en was het nog geen kwalitatief onderzoek. Echter hoe ouder ik werd, hoe meer er van mij verwacht werd. De eerste paar jaar van de middelbare school werd er nog niet zoveel van me verwacht, maar rond de 4e werden de verslagen wel degelijk moeilijker. Ik moest nu veel doelgerichter zoeken en het begon steeds meer op kwalitatief onderzoek te lijken. Echter kreeg ik pas echt te maken met kwalitatief onderzoek in het eerste jaar van mijn hbo.

Kwalitatief onderzoek

Kwalitatief onderzoek HBO

Toen ik net begon aan mijn hogeschool viel het me al gelijk op. De verslagen die we moesten maken waren van een veel hoger niveau. Op de manier hoe ik werkte op de middelbare school ging ik het nu niet meer redden op de hogeschool. Dit was dan ook erg wennen voor mij. Nu moest ik echt tijd weg zetten voor mijn kwalitatief onderzoek. Dit was dan ook iets waar het bij mijn eerste verslag goed fout ging. Ik was namelijk nog van de veronderstelling dat het allemaal niet zo ingewikkeld kon zijn en dat ze waarschijnlijk toch nog niet zo veel van verwachtte. Dit bleek dus totaal niet zo te zijn en ik haalde dan ook een 2 voor mijn eerste kwalitatief onderzoek. Erg beschamend, maar zeer motiverend om de volgende keer wel mijn best te doen.

 

Mijn tweede kwalitatief onderzoek

Nadat ik mijn eerste kwalitatief onderzoek goed had verpest besloot ik om bij mijn tweede onderzoek wel beter mijn best te doen. Dit tweede kwalitatieve onderzoek kwam echter vrij snel na de eerste. Hier was ik dan ook zeer blij mee, want nu kon ik bewijzen dat ik geen nietsnut was. Het kwalitatief onderzoek moest betrekking hebben tot asfalt. Dit was dan ook iets waar ik eigenlijk vrijwel niks van af wist. Nu moest ik wel veel tijd vrij gaan houden voor dit verslag. Ik kon het namelijk niet veroorloven om nog een twee te halen. Ik plande dan ook twee uur per dag in om hieraan te werken. Hierdoor had ik mijn verslag ruim op tijd af en zag het er echt super strak uit. Ik was echt trots op het werk dat ik had gemaakt en was zeer benieuwd naar wat de leraar ervan zou vinden. Toen mijn leraar het werk bekeek was hij zeer verbaasd, hij had echt niet verwacht dat ik zulk werk kon leveren en gaf me dan ook een 9 voor mijn kwalitatief onderzoek.

 

Bezoek de website voor meer informatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *